1. Planlama
ve uygulama süresi mümkün olduğunca kısa olmalıdır.
2. Bilgi
akışı, görev ve sorumluluklar ve planlamanın maliyetine dikkat
edilmelidir.
3.
Planlama zaman gerektirdiği gibi para da gerektiren bir süreçtir. Bu
masraflar
yalnızca planı yapanların aylıkların ibaret değildir. Bilgilerin
toplanıp
analiz edilmesi ve yanlışlıklar yaparak boşa harcanan
zamanın
maliyeti de bu masraflar arasına girer,
4.
Planlamada oluşan birçok sorun plancıya ilişkindir ve doğası gereği
psikolojiktir.
Yöneticilerin üzerindeki baskı çok daha fazladır ve planı
yapan
yöneticilerin tahminleri geçmiş tecrübelerinden etkilenir. Bazen
bu tahminler yapılırken
gerçekler konusunda yanılgıya düşülebilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder