21 Nisan 2017 Cuma

PAZARLAMA GÜNAH MI?

Benim Şirketimde günah işlenmez, diyorsanız; şirketinize bir de bu açıdan bakın. Pazarlama gurusu Philip Kotler ,  “On Ölümcül Pazarlama Günahı” isimli bir kitabında bakın hangi pazarlama günahlarından bahsetmiş.



GÜNAH-1 ŞİRKETİNİZ YETERİNCE PAZAR ODAKLI DEĞİL VE MÜŞTERİ MERKEZLİ DEĞİL

Pazar araştırması ve analizi yapmadan bir tesis kurduysanız
Müşteri segmentlerini tarif edemiyor ve hedef müşteri segmentinizi tanımlayamıyorsanız
Müşteri segmentleriniz arasında bir önceliklendirmeniz yoksa
Segmentlere özel ürün/fiyat politikalarınız yoksa bu günahı işliyorsunuz demektir

GÜNAH-2 ŞİRKET HEDEF MÜŞTERİLERİNİ TAM OLARAK ANLAMIYOR

Hedef Müşterileriniz kimdir sorusunu cevap veremiyorsanız
Müşterilerinizin şirketinizden beklentilerini bilmiyorsanız
Müşterilerinizin ürününüze dair tutum ve kullanım alışkanlıklarını bilmiyorsanız
Müşterilerinizin satın alma/tercih kriterlerini bilmiyorsanız
Şirketinizde bir tane bile pazarlama araştırması yaptırmadıysanız
Satış dışındaki diğer yöneticileriniz müşteri ziyaretleri yapmıyorsa
Müşteri şikayetlerine cevap vermiyorsanız bu günahı işliyorsunuz demektir

 

GÜNAH-3 ŞİRKETLERİN RAKİPLERİNİ DAHA İYİ TANIMLAMASI VE İZLEMESİ GEREK

Rakip tanımından sadece en yakın rakiplerinizi anlıyorsanız
Rakiplerinizi “Doğrudan Rakipler” ve “Dolaylı Rakipler” olarak tarif etmediyseniz
Rakiplerinizin faaliyetlerini takip edip bilgi toplamıyor ve yorumlamıyorsanız

 

GÜNAH-4 ŞİRKETİNİZ HİSSEDARLARI İLE İLİŞKİSİNİ GEREĞİNCE YÖNETEMİYOR

Çalışanlarınız Mutsuz ise
En iyi tedarikçilerle çalışamıyorsunuz ise,
Bayileriniz/satış noktalarınız mutsuz ise bu günahı işliyorsunuz demektir


GÜNAH-5 ŞİRKET YENİ FIRSATLAR BULMAKTA BAŞARILI DEĞİL

Aynı teknoloji tabanına dayalı aynı ürünleri satıyorsanız
Pazardaki fırsatlara göre teknoloji ve ürün fikirleri geliştirmiyorsanız
Ürünlerinizi güçlendirmiyorsanız
Yeni kullanım alanlarına girmiyorsanız bu günahı işliyorsunuz demektir


GÜNAH-6 ŞİRKETİN PAZARLAMA PLANI SÜRECİ KUSURLU

Eğer pazarlama planı hiç yapmıyorsanız i plan sürecinizde zaten kusurlu olmaz
Bu nedenle yıllık pazarlama faaliyetlerinizi mutlaka planlayın ve bu planı takip edin.
Gerekirse revize edin ama ne yapacağınızı planlayın ve yaptığınızı planla kıyaslayın.


GÜNAH-7 ŞİRKETİN ÜRÜN VE HİZMET POLİTİKALARININ SIKILAŞTIRILMASI GEREKİYOR

Satış ve kar’lılığınızı ürün bazında takip etmiyorsanız
Ürünlerinizi katma değerlerine göre sınıflandırmıyorsanız
Katma değeri düşük ürünlerle çalışıyorsanız
Ürün sunumunuz (miktar, ambalaj vb) rakiplerinizden geri kaldıysa
Ürünleriniz için, çapraz satış kampanyaları yapmıyorsanız bu günahı işliyorsunuz demektir.


GÜNAH-8  ŞİRKETİN MARKA GELİŞTİRME VE İLETİŞİM BECERİLERİ ZAYIF

Hedef müşterileriniz sizi bilmiyorsa
Markanızın rakip markalardan ayırıcı bir özelliği yoksa
Tavizkar satış yapıyorsanız
Fiyatı, siz değil, müşterileriniz belirliyorsa
Promosyon maliyetleriniz sürekli yükseliyorsa
İstikrarlı bir satış grafiğiniz yoksa bu günahı işliyorsunuz demektir.


GÜNAH-9 ŞİRKET VERİMLİ VE ETKİLİ PAZARLAMA GERÇEKLEŞTİRECEK KADAR İYİ ORGANİZE EDİLMEMİŞ

Satışçılarınıza hala pazarlamacı diyorsanız
Şirketinizde bir pazarlama departmanı yoksa
Başında yetkin bir yönetici yoksa
Pazarlama eğitimleri almıyorsanız bu günahı işliyorsunuz demektir.

GÜNAH-10 ŞİRKET TEKNOLOJİDEN AZAMİ DÜZEYDE YARARLANAMIYOR

Şirketinizde ERP programı, en azından bir bilişim sistemi yoksa
Şirketinizin hala web sitesi yoksa
Satışa dair anlık raporlar alamıyorsanız
Satış otomasyon sistemi yoksa
Satış ekiplerinizde dizüstü veya tablet bilgisayar yoksa
Müşterilerinizden siparişleri hala fax ile alıyorsanız bu günahı işliyorsunuz demektir.

Günahsız pazarlama faaliyetlerinde buluşmak dileğimle…..

kaynak:kobitek.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder